Thursday, February 4, 2010

hatikuBERKATA

semenjak wujudnya lama sosial mukabuku....laman web ruangku aka myspace dah lama aku tak bukak (tak citer pasal frenster lagi tuh) tetibe arini bukak la account aku...eh..tetibe aku nampak ada muke sorang ni kat top fren aku..oleh itu...bukak la page die..kemudian clik ke blog die:



"Hi. Salam semua.. Mengenali seseorang dalam hidup kite mmang susah, tetapi aku nk share ngn kekawan yg prnah melalui kehidupan yg sama ngn aku. Mencari sahabat, kawan, ataupun teman? Kekasih? Susah sgt ke? Pada orang petalian tu semua cume mainan hidup, tapi pada aku pertalian itu adalah sesuatu yang sgt berharga dan bermakna. Untuk apa ada teman klu utk merosakkan, dan utk apa perlu kekasih bercinta klu ia menyesakkn. Teman adalah seseorang yg kite bleh melalui saat gembira, suka, sedey, duka brsama bukan saat senang! Kekasih seseorang yg akan mendorong kite utk lebih bsmangat utk hidup bkn memperkecilkn dri kite!! & aku telah melaui segalanya dalam masa yg singkat sepangjang umo aku. Kejadian yg mengajar aku mnjadi dewasa, matang dan mengenali dunia sebenar kehidupan ini. jgn pikir hidup kite sentiasa diatas dan xkn turun kebawah, jika kite slalu berada diatas dan apabila terhempas kite akan hilang arah. kdgkala prlu kite turun kebawah utk merasai hidup bkn berbangga dri berada diatas. Ingatlah wahai manusia sekalian Allah yg ada diatas bkn KAMU! & Aku menjadi umat islam yg terlalu takot utk terus mempercayai sesiapa shja yg ingin rapat dgn aku, apa yg ada skg itu lah yg terbaik utk aku terus hidup. Aku rase manusia hnye ada perasaan dengki, dendam, gelabah, orang xbleh lbih dri die, bangga dri dgn kecantikan dri, harta benda. Bukan aku jeles tapi orang yg xsedar drinya adalah hamba didunia ini mbuatkn aku bosan jelak!! Jgn ingat Allah akn beri shja kesenangan klu kau xigat, patuh dgn ajarannya...."

erm...ingat la...bukan pasal siapa atas siapa bawah.memang tuhan tu kat atas..die nak ajar ko..jangan nak pandai kate je. nak luah perasaan bagai. nk kate org tu ini.org tu itula...tapi wahai makcik/pakcik/tuan/puan....kalau dah bawak lari duit umah sewa..n tak nak baya balik tu pekejadahnya? kalau ko nak claim ko dah baya pun.tunjuk la bukti? ape....resit hilang? gi la bank mintak bukti transaction...banyak cara penyelesaian. ni tak pasal pasal aku kene kuar duit lagi banyk yang ko dah curik tu nak amek barang aku n nak tunjuk respek kat tuan umah supaya keluar cara baik. bukan camko....blah camtu je..spende baju dalam baju bagai bagai lagi ko tinggal kat situ n kitorang yang tolong bakarkan bahan bahan hina tu ntuk ko....(tak kesah pun.tapi bile baca ayat ko..cam ayat ko ni baik sangat..menggelabah siot.) patotla dulu ko citer bebudak umah lama ko halau n campak barang barang ko kat luar umah..dulu aku kesian.skang baru aku tau kenape.. ayat je baik..sumer org leh ilang saba camnih dekkkk....bukan aku tak try cara baik...ko je yang lari..salah siapA? AKU? takkan??? forsurela salah ko n mak bapak ko yang tak gheti nak aja anak....ngok~ ..owh last ayat die..

"Jgn ingat Allah akn beri shja kesenangan klu kau xigat, patuh dgn ajarannya"

aku bukan baik sgt beb..tapi cermin diri sendiri dulu laaa.......l

No comments: