Wednesday, January 20, 2010

tuhanLEBIHmenyayanginya

19 Januari 2010, 2330

Zura; Ben ko kenai zainul..
aku: zainul? zainul mana nih...(aku rasa senior aku nama zainul,camner pompuan ni kenal senior uitm aku)
Zura: Zainul ariffin...
aku: ermmm..
Zura: ala anak cikgu gading tu,,aku tak ingat nama cikgu tu laaaa...
aku: owhhhhh..ingat ingat(terus teringat aku chat ngan dia kat fb last year.tetibe rindu kat die)
Zura: owh die admit hospital tau..
aku: hah? kenape?
zura: aku tak sure. tapi mar kata die kane luekimia..
.....................................


20 Januari 2010, 1730pm

fizi: ben......ko kat mana?
aku: kat seksyen 7 nape ? (ni sah nak ajak aku g makan ni)
fizi: ipin dah meninggal....
aku: hah? (aku tak berapa jelas sebenarnye)
fizi: ariffin dah meninggal dunia.


Al-fatihah...
tak siape sangke kononnye mati tu bukan pada usia muda.
tapi hakikatnye selepas arwah iftitah dan juga ariff pergi, ipin or zainul ariffin pergi mengadap Nya terlebih dahulu..lebih awal dari sesiapa yang lebih tua dari usianya, lebih awal dari keluarganya..lebih awal dari aku....

waktu zaman skolah aku bukannye jenis rapat sangat dengan arwah, cume aku sebagai ketua pengawas dan die anak buah aku. die kelas sains dan aku budak account je...ape yang buat aku terkilan n terasa kehilangan die. tahun lepas,aku add die kat fb. tak pasan pun itu adalah dia. tapi lepas kitorang chat beru aku sedar..dia adalah dia..dah berapa lama tak jumpe...banyak perubahan...

waktu tu ntah kenapa aku ngan die cam selalu borak n chat padehal dulu kat skolah setakat tegur tegur gitu je...ari tu waktu chat ngan die kitorang siap berbual macam macam...macam kawan rapat...aku slalu tgk page die ntuk tgk update...and then kitorang tetibe lost balik..mayb coz memasing bz kot.ntahlaaa.....tu sume tuhan dah tentukan..

minggu lepas..
tetibe aku teringat kat die, just teringat.takdek la plak sampai nakkal or bukak page die bagai..ntah la..mayb petanda kot..

TERKILAN..

tadi pagi aku ke hospital sg buloh buat research...ingat nak ponteng kelas bahasa ketiga petang..nak jengok arwah kononnye. takdek rezeki aku nak jumpe die buat kali terakhir, Allah pesongkan haluan aku terus patah balik ke uitm. amek hayyan kak zana n fadhilah g cempaka ntuk kelas french kitorang....aku terkilan sangat...semalam dalam status fb aku ramai kata.."ni early stage...insyaallah boleh sembuh"...berdoa...

TAPI..
rupe rupenye doa kami tak mencukupi. Allah tu lebih sayang die..cume die pergi terlalu awal..meninggalkan segala galanya.

trengiang ngiang gamba gamba die yang ada kat fb dulu...ntah kenapa account die dah takdek skang.....aku sayu....

selepas Arwah iftitah, arif pandi ikut serta...sekarang ariffin........siapa tau mungkin kejap lagi..esok lusa.......giliran aku?

seandainya ianya berlaku.

.........................................................................

ntahla....

bulan terima kasih menerangi malamku...
matahari, kau sentiasa sumber cahaya untuk diriku.......

No comments: