Tuesday, November 18, 2008

HIDUPaku


setiap orang ada kisah didup masing masing kan? begitu juga aku.. bermula dari 14mac1985..perjalanan hidup aku dah ditentukan yang Maha Esa. Baik buruknya datang untuk menguji aku yang hanya insan biasa..tiada apa apa...bukan dari golongan yang berada mahupun golongan diraja.


keluarga aku merupakan keluarga yang paing bertuah aku rasa.walaupun aku tak serapat mana dengan mereka.tapi keluarga tetap keluarga.baik buruk pada keluarga jugak yang kita rujuk. pengorbanan dorang untuk melihat kejayaan setiap ahli keluarga yang lain tak terkira. inilah masanya untuk aku membalas apa yang telah diberikan..


Ketika perjalanan hidupku mula mengorak langkah yang agak sempurna, pelbagai masalah datang. aku harus fahami dugaan datang untuk memuji hambaNya. Kuatkah iman aku? Sejauhmana aku ingat padaNya...aku terus berpegang pada hati aku berkata..makin besar ujian dan dugaan, makin dekat kita padanya..Dia mengingati aku, tetapi mengapa aku tidak begitu?


Aku faham, kehidupan tak selalunya diatas, adakala kita dibawah untuk mencapai semula apa yang diatas, kadang kadang kita rasa kita banyak kuasa n mampu untuk mengawal apa sahaja, tapi....kita lupa, Dia masih ada....


Aku memerlukan kekuatan untuk terus berjuang..aku baru berumur 23 tahun pada tahun ni.. jauh lagi perjalanan hidup aku. banyak lagi bende yang harus aku terokai sekarang, pelajari bende baru....sesungguhnya pengalaman mengajar kite manjadi insan yang lebih baik..


sesungguhnya..AKU tetap AKU..aku dilahirkan untuk menjadi seorang yang BERJAYA dan KUAT. bukan PATAH SEMANGAT atau membiarkan sesiapa sahaja MEMIJAK aku...wapun aku diperlaku begini, aku sebagai insan biasa,, menerima dengan hati terbuka dan memaafkan pada sesiapa atas apa yang berlaku. sesungguhnya ALLAH itu ada..dia akan menentukan segalanya..jika takdirnya hidup aku MUSNAH pada usia ini, aku terima.tapi Dia juga suruh kita untuk berusaha mengubah takdir. memperbaiki diri dan menjadikan diri kita lebih SEMPURNA..

4 comments:

Adam Arjuna said...

wah...dasat la ayat2 ko..
mesti ko blajar dari AR masscom tu kan..

apa pon..ni la idup..

chaiyuk..chaiyuk...

Elros said...

tuk merungkaikan ikatan kejahatan..

cheh ayat hahaha..

manusia2 yg menggunakan kejahatan utk kepentingan sendiri akan makan diri. kalau tak kat diri sendiri sah sah kat keturunan dia..

amalkan 4 qul (yg penting An-Nas), insyallah Allah Maha Berkuasa:
Surah 114. An-Nas (Mankind)
1. Say: I seek refuge with the Lord and Cherisher of Mankind,
2. The King (or Ruler) of Mankind,
3. The Allah (for judge) of Mankind,-
4. From the mischief of the Whisperer (of Evil), who withdraws (after his whisper),-
5. (The same) who whispers into the hearts of Mankind,-
6. Among Jinns and among men.

we're with you ben! :)

bungeCENGKEH said...

INGAT PADSA ALLAH BUKAN SETAKAT KITA LAFAZKAN NGAN KATA2 TAPI DENGAN KELAKUAN...DEKAT KANLAH DIRI DENGAN SOLAT DAN BANYAK ZIKIR...SEMUA ORANG ADA UJIAN DAN BAHAGIAN MASING2...ALLAH UJI KITA DENGAN MUSIBAH KADANG2 KADANG2 UNTUK MENYEDARKAN DIRI KITA YANG KITA SUDAH LUPA DENGAN NYA...LAFAZ DIMULUT ADALAH DARI LIDAH YANG TAK BERTULANG...LAFAZ INGAT KEPADANYA ADALAH DARI HATI, KEMUDIAN LIDAH DAN DI AKHIRI DENGAN KELAKUAN

XOXO

WAN a.k.a bungecengkeh

sEaN's diary said...

Salam..ai abg ben,hidup mmg begitu..ujian tue tuk kuatkan kita dan wat kita bljr ssuatu..insyaALLAH abg ben kan kuat smgt..msti ley hadapinyer..ALLAH bg ujian kerana ALLAH tahu hambaNYA mampu tuk hadapinya..abg ben,wish u best of luck yea...jgn sedey2 k...wan tau abg msti boley punye lah...senyum selalu k...kuatkan semangat..abg ben msti bjya ti..wan pcaya...insyaALLAH..kita doakan kjyaan bsama ya...(^_^)